Onze inzet voor de verkiezingen: 10 concrete voorstellen

25 Augustus 2018

Onze inzet voor de verkiezingen: 10 concrete voorstellen

Ontdek onze voorstellen voor de lokale verkiezingen van 14 oktober 2018.

Onze inzet voor de verkiezingen:

10 concrete voorstellen


🌳Een groot (speel)bos in elke deelgemeente en bij elke stadslob zorgt voor de grootste aanplant van bossen in de Sint-Niklase geschiedenis. #GroeneStratenEnPleinen

🏡Een concreet plan voor 90 extra sociale huurwoningen per jaar zorgt voor goedkoop en kwalitatief wonen, zowel via sociaal wonen als op de private markt. #IedereenMee

💵 De wijk wordt de kern van samenwerking tussen Sint-Niklazenaren en de stad en tussen burgers onderling. Wijkbudgetten zorgen voor realisaties van wijkideeën. De wijkgerichte aanpak van de stadsdiensten gaat verder. #BetrokkenBurgers

🍀De Grote Markt wordt autoluw, gezellig en groen. De knip maakt ruimte vrij voor terrasjes, verplaatsbare speelelementen, groen, water, fiets- en wandelpaden. Zo wordt het stadscentrum gezelliger en groener.  #GroeneStratenEnPleinen

💪Extra hulpverleners in het Welzijnshuis en OCMW die mensen in moeilijkheden helpen om hun situatie te verbeteren. #IedereenMee

🚴Sint-Niklaas fietsstad: fietssnelwegen tussen de deelgemeenten, fietstvriendelijke woonkernen met extra verkeersveilige schoolomgevingen en een grote toename  van vrijliggende, comfortabele fietspaden. #GroeneStratenEnPleinen

🙅Een antidiscriminatieplan schakelt, samen met de betrokken sectoren, uitsluiting op de arbeids- en huurmarkt uit. #IedereenMee

🤝 Voor aanvang van grote ruimtelijke projecten wordt samen met de buurt bekeken hoe de noden in de buurt kunnen worden meegenomen in het nieuwe project. (bv. bijkomende publieke groene speelruimte, veilige fietsdoorsteken,...) #BetrokkenBurgers

🌿Het spoorviaduct dat door de stad loopt, wordt vergroend door klim- en hangplanten. De ruimte onder het viaduct wordt beter benut. #GroeneStratenEnPleinen

🆕 Leegstaande of onderbenutte (winkel)panden kunnen meer gebruikt worden door Sint-Niklase verenigingen, buurtinitiatieven, creatievelingen en ondernemers. De stad zorgt dat vraag en aanbod op elkaar worden afgestemd.#BetrokkenBurgers

Een flyer met al deze speerpunten ligt in ons campagnelokaal WEDO. Kom er gerust om!

 

➤ Kom ons volledig programma te weten